evimizin havasını temizleyen bitkiler

Bugün TRT 1 televizyonunda Gülben’in programında Ekolojik Yaşam Uzmanı Erkan Şamcı evdeki havanın temizliği için bulundurmamız gereken bitkilerden bahsetti.
Evimizin havasını temizleyen bitkiler Paşa Kılıcı, Areka Palmiyesi ve Buzul sarmaşığıdır.
Hemen dikkat kesilip dinledim. Blogumu bilenler çiçekleri de çok sevdiğimi bilirler. Uğurlu olduğuna çok inandığım, yapraklarının uzunluğu bir metreyi geçince ev sahibi olunacağı söylenen özelliklerinden başka bir özelliğini bilmediğim paşa kılıcının bir diğer özelliğini bugün öğrendim.





Erkan Şamcı’nın anlattıklarından notlarım:
Paşa kılıcı: Geceleri karbondioksidi oksijene çeviren nadir bitkilerden biridir. Yatak odamızda yetiştirebiliriz.
Areka Palmiyesi: Türkçede karşılığı yok. Yalnız bu isimle anılıyor. Gün içinde hava temizleme işini çok iyi yapıyor. Evde birkaç saksı bulundurmak gerekiyor. Kandaki oksijen miktarını % 1 artırıyor.
Buzul sarmaşığı: Havada bulunan kimyasalları yok ediyor onları bünyesine çekiyor. Bünyesine çektiği için de bitkinin yaprak temizliğini iyi yapmamız gerekiyor.Ben buzul sarmaşığını salaon sarmaşığı adıyla biliyorum.
Erkan Şamcı Paşa Kılıcına gece bekçisi, Buzul sarmaşığına Zehir avcısı, Areka Palmiyesine de Oksijen maskesi adını verdi.
Bizim evde sadece paşa kılıcı var. Sarmaşık yıllar önce vardı ama çok uzadığı için vazgeçtik. Areka palmiyesini de almaya karar verdim.

Yorumlar

  1. yeşil bitkileri yaşatma konusunda çok başarısızım ne yazık ki :( sanırım gün içerisinde evde havasız kalıyorlar ve ölüyorlar..
    ama bu dediğiniz bitkiler sağlığımız için de iyiyse madem tekrar denemek isterimm..

    YanıtlaSil
  2. Maşallah aşk merdiveniniz çok güzel,ben çok severim.
    Bu bitkilerden ben de edineceğim ve yatak odasında canlı çiçek yetiştirmenin lüksünü yaşayacağım,sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. benim eşim hastası bunlarım benim ev bahçe gibi ama çok güzel duruyorlar insanın içi acılıyor temizliği zor olsada :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ÇİÇEKLERİNİZ ÇOK GÜZEL.BENDE ÇOK SEVERİM ÇİÇEĞİ EVİM BOTANİK BAHÇESİ GİBİDİR:)PALMİYEDEN BENDE ALIYIM OKSİJEN MASKESİYMİŞ.HOŞ BİR PAYLAŞIM OLMUŞ.SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  5. ilk kez duydum paşa kılıcı ile ilgili söylemi:)
    güzelmiş..
    sizinki bi hayli uzamış sanırım ew sahibi olmanısa ramak kaldı.
    harika bilgiler için teşkkürler kekiğim:)

    YanıtlaSil
  6. Öğrenilecek ne çok şey var. Bitkileri evde oldum olası severim. Ama bu kadar detaylarıyla bilmezdim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Bitkiler atlarini tanimam ama bitkileri özellikle cicekleri cok severim. Evde bulunmali diye düsünüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çiçek yetiştirmek bir maharet ve sanırım doğuştan geliyor :)) İnsanın elinde olan birşey sanki. Benim babam sopa soksa toprağa yeşerir ama ben kızı olarak bu konuda fecii başarısızım :) Babacım sağolsun menekşesinden orkidesine kaktüsüne bana getirir evime koyar ama ben ne yapsam beceremem ve ya bitki ölür yada yoğun bakım servisiyle babamın evine geri döner :)) Senin çiçeklerine de bakınca içimden dedim benim hiç böyle bir köşem olamayacak sanırım...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Adsız ve reklam içeren yorumlar spam olarak algılanır ve yayınlanmazlar.

daha fazlasını buradan ARA

popüler tariflerim

Domates nasıl kurutulur

Makara çörek - Kuzey Güney dizisi

Kalamar Tava ve Kalamar Sosu Tarifi

tarhana nasıl yapılır

Patates Tostu Tarifi

Domates Sosu

Biber Nasıl Kurutulur

Rumeli Usulü Paça Çorbası

İncir reçeli tarifi

istiridye mantar sote